Pressmeddelande -
Svensk Fastighetsförmedling ger bäst service och kundbemötande av mäklarföretagen
Svensk Fastighetsförmedling är den fastighetsmäklare som ger bäst service i Sverige när ServiceScore för åttonde året i rad mäter hur svenska konsumenter upplever kundbemötande och service. Det är en utmärkelse baserad på konsumentundersökningar som genomförs av ServiceScore. Årligen utför de flera omfattande kundundersökningar där de mäter hur konsumenter uppfattar servicen från företag i en rad olika branscher.
Den 4:e juni korades årets vinnare av ServiceScore 2019. De nominerade i kategorin fastighetsmäklare var: Fastighetsbyrån, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling och Svensk Fastighetsförmedling. Svensk Fastighetsförmedling tog för andra året i rad hem utmärkelsen.
– Detta är ett välförtjänt pris som går till alla våra fantastiska medarbetare i hela landet. Att först bli nominerade och sedan vinna i konkurrens med Fastighetsbyrån och Länsförsäkringar känns otroligt bra. Vi kan dessutom se att skillnaden mellan oss och övriga mäklarföretag ökar, det är såklart extra roligt, säger Liza Nyberg, VD Svensk Fastighetsförmedling.
– Att ge sitt yttersta och alltid värna om kundens intressen, att se till att kunden, både säljare och köpare känner sig väl omhändertagen och där de dessutom gör sitt livs bästa affär är något vi i varje kundkontakt strävar efter. Det är en utmanande uppgift ska man veta. Utmärkelsen där kunderna rankar oss som bäst på service och kundbemötande är ett kvitto på att vi arbetar rätt, våra mäklare är hjältar och visar vägen i branschen. Jag är så stolt över att få ta emot en sådan fin utmärkelse, säger Liza Nyberg, VD Svensk Fastighetsförmedling.
Svensk Fastighetsförmedling 59,2
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling 57,2
Fastighetsbyrån 56,6
HusmanHagberg 53,9
Mäklarhuset 53,7
Skandiamäklarna 53,4
Fastighetsmäklare generellt 55,7
För ytterligare information, kontakta:
Kicki Erkers, presskontakt
Mail: kicki.erkers@svenskfast.se
Mobil: 072-570 56 18
Följ oss gärna på: www.svenskfast.se
facebook.com/svenskfast
twitter.com/#svenskfast
instagram@svenskfast
Om ServiceScore
ServiceScore® är ett övergripande angrepps- och arbetssätt för att kartlägga, mäta, analysera och arbeta med service. Arbetet är helt fokuserat på den service som företaget erbjuder och bygger på en unik modell med nio affärsögonblick i kundprocessen. Med personliga, digitala och mekaniska serviceverktyg erbjuda service utöver det förväntade. Utifrån denna modell och företagets målsättningar byggs ett koncept och en struktur för hur företagets serviceerbjudande ska se ut. Alla dessa insatser sammanfattas i en ServicePlan som koordineras med andra aktiviteter från företagets sida.
Ämnen
Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Det innebär att vi kan
ta tillvara på våra kunders intressen helt utan påverkan från banker eller försäkringsbolag. Vi är experter på den lokala bostadsmarknaden med 230 bobutiker och 1 200 medarbetare runtom i hela landet. Bobutikerna drivs av kedjans 200 delägare och flera år i rad har företaget utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Under 2018 förmedlade Svensk Fastighetsförmedling cirka 28 000 bostäder till ett värde av 60,7 miljarder kronor. I över 80 år har vi fått folk att känna sig hemma, vilket faktiskt gör oss till landets äldsta mäklarkedja. Det hade vi
inte varit utan nöjda kunder. 2018 prisades vi för Bäst på Service i ServiceScore. Svensk Fastighetsförmedling
– mäklaren med koll på läget sedan 1937.