Följ Svensk Fastighetsförmedling

När ska vi sluta blunda och istället förbättra ungas bostadssituation?

Nyheter   •   Aug 08, 2018 11:33 CEST

En skakig inledning av året på bostadsmarknaden ligger bakom oss och ett kommande riksdagsval nalkas. Men var befinner vi oss nu och vart är vi egentligen på väg? Hela 243 av Sveriges 290 kommuner uppger att de har bostadsbrist enligt Boverkets senaste bostadsmarknadsenkät.

Pressinbjudan: Lansering av Lantmäteriets blockkedjeprojekt

Nyheter   •   Maj 23, 2018 12:20 CEST

Den 11 juni presenterar Sveriges mest omtalade blockkedjeprojekt sin tredje fas. Under seminariet kommer en riktig digital fastighetsöverlåtelse att genomföras, samtidigt som en panel diskuterar governance, juridik och nyttan med den nya tekniken för samhället och bostadsfrågor.

Svensk Fastighetsförmedling bäst på service i samband med bostadsaffären

Nyheter   •   Apr 26, 2018 00:34 CEST

När ServiceScore® för sjunde året i rad mäter hur svenska konsumenter upplever vilken service de får, är det Svensk Fastighetsförmedling som får de högsta omdömena i klassen "Fastighetsmäklare".

Karriärpodden med Tanja Ilic

Nyheter   •   Apr 18, 2018 10:58 CEST

Tanja Ilic är vd för Svensk Fastighetsförmedling. Hon har en spännande bakgrund som spänner över flera olika branscher och roller.

Sverigepremiär för många varumärken i The Lobby

Nyheter   •   Mar 19, 2018 13:29 CET

Horizn Studios, Ici Maintenant och Vui. Flera internationella varumärken gör Sverigepremiär när AMF Fastigheters nya satsning The Lobby slår upp portarna den 5 april. I hjärtat av Mood-kvarteren ska innovativa lösningar för framtidens butiks- och shoppingupplevelser testas och utvecklas.

Samir & Viktor med rekordförsök mot barncancer

Nyheter   •   Mar 19, 2018 13:19 CET

Till förmån för Barncancerfonden genomförde Samir & Viktor i helgen 11 konserter i 11 olika städer. The Flaming Lips tog 2012 över rekordet för flest antal genomförda konserter, åtta stycken i åtta olika städer. Rekordhållaren innan dess var Jay Z. År 2014 slog Hunter Hayes rekordet igen och genomförde tio konserter i tio olika städer.

Nu är finalisterna utsedda till Frannygalan 2018

Nyheter   •   Mar 12, 2018 14:24 CET

Dagen då representanter för Sveriges franchiseföretag samlas för att uppmärksamma berömvärda insatser inom en företagsform som årligen omsätter 277 miljarder kronor och som sysselsätter 144 000 människor. Finalister till ”Årets CFO” är: Hans Redig Bolin (Cervera), Fredrik Petersson (Elgiganten) och Ulli Söderberg (Svensk Fastighetsförmedling)

Fällorna du ska undvika när du säljer din bostad

Nyheter   •   Mar 06, 2018 13:13 CET

Här är mäklarnas tips på hur man kan locka köparna, även när efterfrågan är låg.

Låt grannen hjälpa dig med bostadsförsäljningen

Nyheter   •   Feb 22, 2018 10:28 CET

Din mäklare har givetvis bäst koll på hårdfakta om bostaden, prisstatistik, tidigare försäljningar i området, samt ser till att säljare och köpare gör en trygg affär. Men när det gäller var bästa förskolan, löprundan eller restaurangen i området ligger, kan det vara guld värt att ta hjälp av din granne.

Bostadspriser 2018

Nyheter   •   Feb 14, 2018 09:50 CET

Här kan du se aktuell statistik över bostadsprisernas utveckling. https://www.svenskfast.se/guider/bostadspriser/

Mäklar-vd:n: FI har dålig fantasi

Nyheter   •   Nov 13, 2017 15:10 CET

Tanja Ilic, vd för mäklarjätten Svensk Fastighetsförmedling, är också kritisk. FI visar prov på "dålig fantasi", anser hon.

Ny undersökning visar: Svenskarna öppna för nya visningsformer

Nyheter   •   Sep 25, 2017 15:03 CEST

De senaste åren har olika möjligheter till att kunna titta på och skapa sig en bild av en bostad utvecklats. Vad lockar mest på en bostadsvisning och hur vill svenskarna gå på visning i framtiden? Svensk Fastighetsförmedlings nya Trendrapport visar att fyra av tio lockas av öppen spis och att majoriteten vill gå på traditionella visningar. 16 procent kan tänka sig att gå på digitala visningar.

Franchisetagare köper Svensk Fastighetsförmedling

Nyheter   •   Mar 12, 2015 11:46 CET

Franchisetagare köper Svensk Fastighetsförmedling

Svensk Fastighetsförmedling i samarbete med Erikshjälpen

Nyheter   •   Jul 02, 2014 11:10 CEST

1 juli startade Svensk Fastighetsförmedling ett samarbete med barnrättsorganisationen Erikshjälpen. Samarbetet, som sker genom majoriteten av mäklarkedjans 230 bobutiker, går ut på att öka vetskapen och intresset för Erikshjälpens cirka 60 second hand-affärer runt om i landet.