Nyhet -
Svensk Fastighetsförmedlings reklamfilmer nominerade till Svenska Designpriset 2012
Svensk Fastighetsförmedlings reklamfilmer ”Flyttläge” har nominerats till Svenska Designpriset 2012 i kategorin ”Rörlig bild/film”. Bedömningsgrunderna är Kommunikation, Effekt, Hantverk och Känsla.
- Vi är givetvis mycket glada och stolta över nomineringen och det är roligt att filmerna uppmärksammas. Filmerna är gjorda med humor och mycket glimten i ögat, vi tror att många känner igen sig i de olika situationer som filmerna visar, säger Camilla Tienso, marknadschef på Svensk Fastighetsförmedling.
Svenska Designpriset är en tävling som är öppen för alla och har som målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation. I år har det skickats in närmare 400 bidrag till en mängd olika kategorier. Vem som helst får gå in och rösta på nominerade bidrag. Juryn som valt ut de nominerade bidragen har 50 procents röst och folket har 50 procent. Vinnarna utses den 18 oktober på Moderna Museet.
Reklambyrå:
Blomquist
Arbetsgrupp:
Johanna Sund – Copy
Sanna Viking – AD
Mikael Rubinsson – PL
Läs mer om Svenska Designpriset 2012.