Gå direkt till innehåll
Svensk Fastighetsförmedling framtidssatsar med ett utvecklat varumärke, nya erbjudanden och stor marknadsföringskampanj

Pressmeddelande -

Svensk Fastighetsförmedling framtidssatsar med ett utvecklat varumärke, nya erbjudanden och stor marknadsföringskampanj

Svensk Fastighetsförmedling har en 85-årig historia av att leda förändring och utveckling av mäklarbranschen. Den 25:e januari lanserar företaget en ny logotyp, identitet och ett nytt butikskoncept och kommer därigenom att byta skyltar och implementera butikskoncept på 230 bobutiker runt om i Sverige och i Spanien. I samband med det kommer de att lansera en stor marknadsföringskampanj i bland annat TV och radio och genom ett bredare anslag av tjänster som ska utveckla vad företaget gör och är.

Konsumenten kräver idag mer av varumärken och vill kunna välja grad av servicenivå, och många vill ha mer rådgivning och ett högt engagemang. Dessutom ökar kraven kring hållbara val och våra hem har också blivit än mer viktiga och centrala i våra liv, en trend som också förstärkts av pandemin.

  • Vårt varumärke är välkänt, och vi uppfattas redan som trovärdiga, kunniga och engagerade men vi vill ladda det med fler associationer som nytänkande och moderna, för att vi ska kunna möta kunders förväntningar och krav. Att vi byter identitet och logotyp är en viktig del i vår utveckling och det säger sig självt att vi inte kan ge dagens kunder det de vill ha med gårdagens metoder. Svensk Fastighetsförmedlings varumärke ska framåt rymma så mycket mer, säger Chief Experience Officer Jennie Skogsborn Missuna.
  • Det vi gör är en naturlig utveckling i linje med hur företaget har fungerat under 85 år. Vi har varit först med kvinnliga mäklare, söndagsvisningar, vi var med och skapade Hemnet. Att vi nu satsar på fler och bredare erbjudanden kring hela boendelivet är bara en fortsättning av hur Svensk Fastighetsförmedling alltid har arbetat. Våra kunder har fler och nya behov och vi anpassar oss efter det, både i hur vi arbetar och vad vi erbjuder, berättar Liza Nyberg VD Svensk Fastighetsförmedling.
  • Vi har sett miljontals nycklar byta ägare i varenda vrå av Sverige. Och därför vet vi, att en lyckad affär kräver mer än broschyrer, visningar och annonser. Den kräver riktiga möten, människor emellan. Vår målsättning är att alltid leverera rätt känsla, oavsett om du säljer, köper eller har andra behov. Vi är mer än bara experter på både den lokala och den nationella bostadsmarknaden, vi är också en del av både människors stora beslut och av samhället. Vi ser till att ta vårt ansvar för bägge, fortsätter Jennie Skogsborn Missuna.

Svensk Fastighetsförmedling är en del av en koncern som har ett gemensamt syfte att skapa ett hållbart boendeliv. Under kommande år kommer bolaget lansera fler erbjudanden för att underlätta och skapa förutsättningar för ett hållbart boendeliv.

Med 230 bobutiker runt om i Sverige och i Spanien och med 1250 medarbetare är naturligtvis en utveckling av varumärket ett omfattande arbete, men lika stor kraft har lagts på den interna kommunikationen och företagskulturen.

Svensk Fastighetsförmedling lanserade under 2021 Ordna Bolån, en tjänst för att smidigt hitta och förhandla bolån. Under 2022 kommer fler erbjudanden och varumärken att presenteras som alla syftar till att underlätta hela boendelivet.

Fakta om marknadsföringskampanjen: Primetime under vår och höst i TV och radio samt sociala mediekanaler tillsammans med alla kontor och lokal dagsmedia och utomhus.

Ämnen

Kategorier


Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Vi är experter på den lokala bostadsmarknaden med 230 butiker och 1 250 medarbetare runtom i hela landet och i Spanien. Våra lokala butiker drivs av engagerade franchisetagare och koncernen ägs av över 700 medarbetare. Svensk Fastighetsförmedling har under flera år utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Under 85 år har vi skapat nya erbjudanden och utvecklat mäklarbranschen. 2021 förmedlade Svensk Fastighetsförmedling nästan 32 000 bostäder till ett värde av cirka 87 miljarder kronor. Koncernen består idag av Svensk Fastighetsförmedling och Ordna Bolån.

Presskontakt

Henrik Freudenthal

Henrik Freudenthal

Presskontakt Kommunikationschef 070 225 98 22

Om Svensk Fastighetsförmedling

Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Vi är experter på den lokala bostadsmarknaden med 230 butiker och 1 250 medarbetare runtom i hela landet och i Spanien. Våra lokala butiker drivs av engagerade franchisetagare och koncernen ägs av över 700 medarbetare. Svensk Fastighetsförmedling har under flera år utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Under 85 år har vi skapat nya erbjudanden och utvecklat mäklarbranschen. 2021 förmedlade Svensk Fastighetsförmedling nästan 32 000 bostäder till ett värde av cirka 87 miljarder kronor. Koncernen består idag av Svensk Fastighetsförmedling och Ordna Bolån.

Svensk Fastighetsförmedling
Vasagatan 28
11120 Stockholm
Sverige