Följ Svensk Fastighetsförmedling

Pressmeddelanden Visa alla 31 träffar

Snyggare närmiljö när mäklarna skrotar skyltar - Slut med mäklarskyltar i diket

Pressmeddelanden   •   Okt 08, 2018 11:02 CEST

​Hur mycket nytta gör mäklarföretagens ”Till salu”-skyltar egentligen när de allra flesta har en smartphone med karta i fickan? Svensk Fastighetsförmedling i Hammarbyhöjden var ett av de mäklarkontoren som var först med att slopa ”Till salu”-skyltar i Stockholm. Nu har fler mäklare hakat på och avstår skyltningen, allt för att värna om en mer städad boendemiljö.

Svensken flyttar 10 gånger under sin livstid

Pressmeddelanden   •   Jan 15, 2009 14:01 CET

Genomsnittssvensken flyttar 10 gånger under livet. Enbart i år kommer 1,3 miljoner svenskar att byta bostad. Vi flyttar oftast korta sträckor men när vi gifter oss minskar flyttlusten. Det visar en ny samman­ställning från Svensk Fastighetsförmedling.

Årets nominerade till Web Service Award klara

Pressmeddelanden   •   Jan 14, 2009 15:09 CET

Nomineringarna till Sveriges största webbundersökning är klara. Förra årets vinnare, i kategorin Information & Service, Svensk Fastighetsförmedling är nominerat även detta år. Det är nu upp till juryn att kora Sveriges bästa webbplatser i respektive kategorier. Årets nominerade till Web Service Award är fyra webbplatser i tre olika kategorier.

Svensk Fastighetsförmedling lanserar unik positioneringstjänst för mobilen

Pressmeddelanden   •   Jan 12, 2009 14:37 CET

Svensk Fastighetsförmedling lanserar idag en unik mobil söktjänst för den svenska bostadsmarknaden. Med ett sms kan man få information direkt till mobilen om vilka bostäder som finns till salu där man befinner sig just nu. Förutom komplett bostadsfakta får man även alla bilder på bostaden.