Gå direkt till innehåll

Ämnen: Media, kommunikation

En bostadsannons från tidigt 40-tal

Bostadsannonsen då och nu – från tidningsnotis till Hemnetnovell

Svensk Fastighetsförmedling fyller 85 år den 20:e maj och har grävt i arkiven efter bostadsannonser från förr och skillnaderna jämfört med idag är stora. Idag är styling, bilder och utförliga texter ett måste för nästan alla bostadsannonser. För 85 år sedan var det istället fråga om en kort notis i tidningen där beskrivningarna oftast bara rymde det absolut nödvändigaste.

Svensk Fastighetsförmedling framtidssatsar med ett utvecklat varumärke, nya erbjudanden och stor marknadsföringskampanj

Svensk Fastighetsförmedling framtidssatsar med ett utvecklat varumärke, nya erbjudanden och stor marknadsföringskampanj

Den 25:e januari lanserar Svenska Fastighetsförmedling en ny logotyp, identitet och butikskoncept och kommer därigenom att byta skyltar och implementera butikskoncept på 230 bobutiker runt om i Sverige och i Spanien. I samband med det kommer de att lansera en stor marknadsföringskampanj i bland annat TV och radio och genom ett bredare anslag av tjänster som ska utveckla vad företaget gör och är.

Svensk Fastighetsförmedling nominerade till Signumpriset 2019

Varumärket Svensk Fastighetsförmedling är nominerat till prestigefyllda Signumpriset. Signumpriset uppmärksammar varje år det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke. Åtta varumärken nominerade som verkar inom olika branscher, gemensamt för dem är att företagen arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken.

CSR...win, win, win?

CSR...win, win, win?

Att ett CSR-samarbete ska vara värdeskapande för såväl företag, välgörenhetsorganisation som för tredje part är ett ingångsvärde för att säkra långsiktighet – men hur gör man egentligen?

​Svensk Fastighetsförmedling lanserar spel-app

​Svensk Fastighetsförmedling lanserar spel-app

Nu lanserar Svensk Fastighetsförmedling en ny spel-app. Spelet ”Gissa Priset” går ut på att spelaren gissar slutpriset på ett antal bostäder över hela Sverige. Genom att använda statistik från sålda bostäder har Svensk Fastighetsförmedling, tillsammans med den digitala byrån Valtech, skapat en datadriven gamificationupplevelse där man kan tävla mot sig själv eller utmana sina vänner på Facebook.

Årets julklapp, livsviktig forskning

Svensk Fastighetsförmedling fortsätter att stödja kampen mot barncancer. Under året som gått har en mängd aktiviteter genomförts för att samla in pengar. På måndagen lämnades en check på hela 2 403 400 kronor över till Barncancerfonden. Under 2016 är målet att samla in minst två miljoner till.

Nytt sätt att gå på visning lagom till Halloween - vågar du hälsa på hos familjen Zombie?

Nytt sätt att gå på visning lagom till Halloween - vågar du hälsa på hos familjen Zombie?

Gå på bostadsvisning när och var du vill – utan att vara på plats fysiskt. Svensk Fastighetsförmedling är nämligen först ut i Sverige med att erbjuda visningar av bostäder i 3D på nätet. I samband med barnens högtid Halloween, finns det nu möjlighet att gå på en unik och lite läskig visning med Zombie-tema, till förmån för Barncancerfonden. Följ med till familjen Zombie på Wallingatan 31!

Unika bostäder får premiumbehandling hos Svensk Fastighetsförmedling

Svensk Fastighetsförmedling breddar sitt erbjudande och lanserar ett nytt koncept för unika bostäder - Premium. Genom det nya konceptet ska objekt med något utöver det vanliga skiljas ut genom en mer exklusiv känsla i marknadsföringen än i den traditionella mäklartjänsten.

Svensk Fastighetsförmedlings hemsida bäst igen

För andra året i rad är Svensk Fastighetsförmedling vinnare i Web Service Award, en omfattande undersökning av svenska webbplatser. Över 100 000 webb¬platsbesökare har rankat webbplatser utifrån bland annat användar-vänlighet och servicekvalitet.

Svensk Fastighetsförmedling först i Norden med unik tjänst för iPhone

Svensk Fastighetsförmedling först i Norden med unik tjänst för iPhone

Svensk Fastighetsförmedling lanserar idag som första fastighetsförmedlare i Norden en unik tjänst för alla som har en iPhone. Du får reda på exakt hur långt det är till närmaste bostad som är till salu från den plats du befinner dig på. Bilder, karta, vägbeskrivning, tips om liknande bostäder i närheten och direktkontakt med mäklaren – allt ett klick bort.

Svensk Fastighetsförmedlings hemsida - Bäst i Test

Internetworld har testat Sveriges sex största mäklarsajter sett till antalet försäljningar 2007. Svensk Fastighetsförmedlings hemsida utsågs till testvinnare och fick utmärkelsen Bäst i Test med 9 av 10 i betyg.

Provbo bostaden virtuellt

Provbo bostaden virtuellt

Svensk Fastighetsförmedling satsar på ännu bättre planritningar – nu även i 3D. Köpare kan även tapetsera om sovrummet, lägg in nytt golv och testa hur sängen ska stå före visningen. Tjänsten ProvBo3D kommer att erbjuds av mäklarna på Svensk Fastighetsförmedling till bostadssäljarna.

Vi skapar hållbara boendeliv

Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Vi är experter på den lokala bostadsmarknaden med 230 butiker och 1 250 medarbetare runtom i hela landet och i Spanien. Våra lokala butiker drivs av engagerade franchisetagare och koncernen ägs av över 700 medarbetare. Svensk Fastighetsförmedling har under flera år utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Under 85 år har vi skapat nya erbjudanden och utvecklat mäklarbranschen. Under 2023 förmedlade Svensk Fastighetsförmedling cirka 20 000 bostäder till ett värde av 51 miljarder kronor. Koncernen består idag av Svensk Fastighetsförmedling och Ordna Bolån.

Svensk Fastighetsförmedling

Vasagatan 28
11120 Stockholm
Sverige